Selasa, 17 September 2013

Alhamdullilah ada jugak perkara yg mengembirakan 2013



Pertama kasih terima kasih kepada Nya...
Alhamdullilah akhirmya dapat saya mengecapi
kegembiraan ini dan saya kongsikan bersama2 orang tersayang
termasuk lah mak abah fmly kawan2 dan 
orang yang sentiasa memberi sokongan kepada saya..

Alhamdullilah...Alhamdullilah... Alhamdullilah
bersyukur kepada Mu ya Allah
Engkau permudahkan urusan ku...

semoga perjalanan ku semakin mudah untuk 
masa akan datang...


1. Pinjaman Perumahan sudah Lulus.. Alhamdullilah...



2. Surat tanggung tugas sudah dapat...


Rezeki ku pada tahun ini..
walaupun macam dugaan..
Akhirnya kegembiraan dapat ku kecapi...


Teruskan langkah mu...
jangan pandang ke belakang...
Amin....











Khamis, 5 September 2013

5.9.2013

Assalamualaiku. N morning semua... bgun2... actually pgi2 da bgun..hehehe... mmm mlm td tso awl skit kpla.. lately nie syik skit kpla je... mmm x taw knpe...  dan pada mse yg sama tarikh nie mjdi sgar dlm ingatan mmm yea la 9 tahun kte kn.. mne nk lupa mcm tu je...hehehee.. alhamdullilah dia da kehidupan baru yanv lebih baek tanpa aku.. syukur sgt.. at least dia apy pow da buat aku aapy kat sne.. truskn hidup anda yg lbih baek tnpa ku disisi... jiwang la plak...hehehe... xpe la tarikh ni syusye de 1st tournament. .. doakan sye bjye ok...aku yakin cinta perlukan pgorbanan.. sye yakin dia apy bsame fmly tcnta...dan bdoakan diakan bjmpe dgn gadis idaman dia n fmly dia.. amin...

Selamat hari raya.. last day kan ari nie... ya allah ku berdoa kpd mu berikan ak perluang untunk bjumpa Ramadan n syawal akan datang bersama mak abah n fmly tcinta... amin..

Isnin, 2 September 2013

Andaiku tahu...





Assalammualaikum dan selamat pagi...
actually sura baru je abis tgk semanis kurma..
tajuk memang terbaek la kan...

JODOH UNTUKKU..
alhamdullilah tenang hati bila mendengar nya...
apa yang terjadi mesti ada hikmahnya...
apa yang berlaku ada sebabnya..
apa2 pow kita kena redha dan bertawakal..



kepada yang sudah berkahwin awal 
alhamdullilah... jodoh dah sampai...
kalo yang belum mcm saya jangan wisau dan gulanah...
memang la kita akan rimas dengan persoalan "BILA NAK KAWIN"
tapi yang penting kita tahu ALLAH akan buat yang 
terbaek untuk kita..

Jom nk share tip2 untuk ringan kan jodoh...
1.Minta Ampun
2.Tingkatkan ibadat
3.Tawakal kepada Allah
4.Berpuasa pada Hari Jadi
5.Buang sombong dan ego
 (insyaAllah muhasabah diri.. mb ak terlalu ego dlu)
6. Dapatkan restu ibubapa dan minta meraka doakan kita cepatkan jodoh
7. Amalkan surah Al-taubah Ayat 129
surah Al-qasas ayat 24
surah Al-Ambiua ayat 80


Insya Allah samalah kita amalkan...

lirik lagu takkan terpisah..
Andainya kau tahu
Apa yang ada di dalam hatiku
Tersimpan takkan pernah berubah

Andainya kau tahu
Apa maksudku lafazkan cintaku padamu
Dengan cara yang berbeda
Oh mengapa seharusnya kita masih bersengketa

[chorus]
Demi cintaku, demi cintamu jangan biarku terseksa
Hembus nafasku, hembus nafasmu adalah udara yang sama
Kerna cintaku kerna cintamu sememangnya satu cinta

Takkan terpisah……
Takkan terpisah…..

Andai ku tak mampu
Leraikan semua kekusutan yang melanda percintaan kita

Mungkin ini semua
Tetap menjadi satu pertanyaan selagi hati belum ada kepastian
Oh mengapa seharusnya kita masih bersengketa,

[chorus]
Demi cintaku, demi cintamu jangan biarku terseksa,
Hembus nafasku, hembus nafasmu adalah udara yang sama
Kerna cintaku kerna cintamu sememangnya satu cinta..

Takkan terpisah
Takkan terpisah

Demi cintaku
Demi cintamu

Demi cintaku, demi cintamu jangan biarku terseksa
Hembus nafasku hembus nafasmu adalah udara yang sama
Kerna cintaku kerna cintamu sememangnya satu cinta…

Takkan terpisah
Takkan terpisah

Andainya kau tahu
Apa yang ada di dalam hatiku