Isnin, 21 Oktober 2013

Yeah bebes Akhirnya!!!





Alhamdullilah dah tak ada senarai hitam da...
minggu lepas saya ada masa dan DUIT
pergi setelkan ptptn...


InsyaAllah tgh usahakan bayar habis ptptn...
series serabut dengan hutang nie

Bukan apa... yea lah dah hutang kena lah 
bayarkan... 

so sedikit2 lama2 habis juga... 
Alhamdullilah ada kesedaran untuk menyelesaikan
hutang.. yea lah bagi duit gaji
dari hasil belajar dan datangnya dari ptptn jugak

bukan apa nak dapat kebekatan kena lah 
semua bersih kan?
lagi2 bagi duit tu kepada Mak Abah kita

Ini belum lagi bagi anak makan minum kan?
kepada yang tak ada niat langsung
untuk membayar balik
Insaf lah wahai teman..heheheeh


Alhamdullilah mendapat hidayah untuk 
membayar hutang....


Betul anda akan rasa lega sekiranya
andai menyelesaikan hutang...
terasa ringan...


kalau fikirkan memang la sayang duit tu..
bukan senang nk simpan duit 
tapi tu lah kalau kita bayar 
hutang dengan ikhlas 

Allah akan melibatkan balik ganjaran itu..
memang kita tak nampak tapi
untuk masa depan kita tak tahu lagi kan??

lagi lagi kepada ya mampu dan sangat mampu
tapi tekad untuk tidak membayar 
balik.. ( Ada terjadi dan terdapat 
di sekeliling sura.....)

Kalau yang tak mampu tu...
bayar rm50 pow bole...
Asalkan kita ada usaha untuk membayar...
betul tak?

Semoga Allah memberi hidayah kpd 
orang2 seperti itu...


Insya Allah Amin....

"Roh seorang mukmin itu tergantung kepada hutangnya hingga 
dibayarkan hutangnya.” (HR. Ahmad, at-Tirmidzi)


Renung-renungkan lah dan selamat beramal...
Assalamualaikum... =)



6 ulasan:

Kancilbiru berkata...

bagusss sura...thumbs up!

syusye berkata...

alhamdullilah @kancilbiru... nk idup dlm keadaan aman... =p

Atia Adina berkata...

bagus bagus ... kak ad bayar melalui potongan gaji :)

Eliss Mie berkata...

kak eliss pun kalau ada duit sedebuk bayar terus tapi dh abes buat beli rumah.so potong gaji la bulan2.x payah fikir tau2 dah abes bayar jer :p

syusye berkata...

o0oo yea ker? bln2 potong berapa kak?

Masni Syafie berkata...

bagus..bagus....=) teruskan...