Isnin, 2 September 2013

Andaiku tahu...





Assalammualaikum dan selamat pagi...
actually sura baru je abis tgk semanis kurma..
tajuk memang terbaek la kan...

JODOH UNTUKKU..
alhamdullilah tenang hati bila mendengar nya...
apa yang terjadi mesti ada hikmahnya...
apa yang berlaku ada sebabnya..
apa2 pow kita kena redha dan bertawakal..



kepada yang sudah berkahwin awal 
alhamdullilah... jodoh dah sampai...
kalo yang belum mcm saya jangan wisau dan gulanah...
memang la kita akan rimas dengan persoalan "BILA NAK KAWIN"
tapi yang penting kita tahu ALLAH akan buat yang 
terbaek untuk kita..

Jom nk share tip2 untuk ringan kan jodoh...
1.Minta Ampun
2.Tingkatkan ibadat
3.Tawakal kepada Allah
4.Berpuasa pada Hari Jadi
5.Buang sombong dan ego
 (insyaAllah muhasabah diri.. mb ak terlalu ego dlu)
6. Dapatkan restu ibubapa dan minta meraka doakan kita cepatkan jodoh
7. Amalkan surah Al-taubah Ayat 129
surah Al-qasas ayat 24
surah Al-Ambiua ayat 80


Insya Allah samalah kita amalkan...

lirik lagu takkan terpisah..
Andainya kau tahu
Apa yang ada di dalam hatiku
Tersimpan takkan pernah berubah

Andainya kau tahu
Apa maksudku lafazkan cintaku padamu
Dengan cara yang berbeda
Oh mengapa seharusnya kita masih bersengketa

[chorus]
Demi cintaku, demi cintamu jangan biarku terseksa
Hembus nafasku, hembus nafasmu adalah udara yang sama
Kerna cintaku kerna cintamu sememangnya satu cinta

Takkan terpisah……
Takkan terpisah…..

Andai ku tak mampu
Leraikan semua kekusutan yang melanda percintaan kita

Mungkin ini semua
Tetap menjadi satu pertanyaan selagi hati belum ada kepastian
Oh mengapa seharusnya kita masih bersengketa,

[chorus]
Demi cintaku, demi cintamu jangan biarku terseksa,
Hembus nafasku, hembus nafasmu adalah udara yang sama
Kerna cintaku kerna cintamu sememangnya satu cinta..

Takkan terpisah
Takkan terpisah

Demi cintaku
Demi cintamu

Demi cintaku, demi cintamu jangan biarku terseksa
Hembus nafasku hembus nafasmu adalah udara yang sama
Kerna cintaku kerna cintamu sememangnya satu cinta…

Takkan terpisah
Takkan terpisah

Andainya kau tahu
Apa yang ada di dalam hatiku




4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nasib kita serupa kak..apa2 pun sabar n muhasabah diri itu pentiny..smoga akak ditemukan dgn cinta sejati suatu hari nanti,,in sha Allah..ameen..

syusye berkata...

InsyaAllah.. Amin..

iera berkata...

amboi..berpuitis ayat ko.hahaha..hidup kena sentiasa ceria dan bersabar..jgn putus asa

syusye berkata...

iera: hang tgk aku apy je kn? hahaha... sekali sakala nk jiwang.. hehehe...