Isnin, 19 September 2011

itu la orang sekarang!!

Assalamualaikum semua..
selamat pagi.. wow syok gler dapat balik kampung... 


Hari nie syusye nk cerita pasal orang sekarang.. dan apa syusye perhatikan..
tak kira la sama ada tengah bercinta atau sudah berkahwin..
asal gaduh kit je itu yang keluar dari mulut

" ok la aku tinggal kan ko"
"kalau tak jawab jugak anggap la minggu lepas kita last berjumpa"
"ok la kita clash"

mmm bukan apa, banyak lagi perkataan yang ada nape perkataan nie? nape perlu biasa kan dalam sesuatu persahabatan or relationship??? itu la yang aku pelik....

contoh la syusye bagi sesuatu contoh, sekarang nie dalam bercouple ada masalah je kit minta berpisah ok xpe lagi boleh berbaek kalau pasangan kita masih boleh maafkan lagi.... TAPI kalau kita dah berkawin kan, yea la sebab dah biasa dengan ayat2 macam itu keluar la perkataan " AKU CERAI KAN KAU" "AKU TINGGAL KAN KAU" agak jadi apa? mmmm jangan la maen2 dengan perkataan nie walau pou kita dalam niat gurau2 pow tapi bila kita da lafazkan yea tetap jatuh.. kan susah? kan jadi masalah?

kalau perempuan cakap memang tak laku tapi selalunya laki yang selalu cakap??btoi x? jangan la bermaen dengan perkataa ini, fikirkan kan la..kalau nak tinggal betui2 beritahu betoi2 tak payah nak ugut2 nak tinggal la apa la.... nie bergadoh kit je mula la...mmm bukan apa nti da jadi lali or dah jadi biasa, kalau lom kwin xpe la tpi kalo dah kwin? jgn maen2 dengan HUKUM Allah.... 

Malas pulak syusye nak membebal pagi2 nie, cuba nak share apa yang syusye perhatikan... lagi2 biler kite tengok drama melayu..heeheheh

3 ulasan:

iera berkata...

betul2..skit2 nk mintak putus..hihi..ntah pape kan?ko bile nk kawin ni?hihihi

IlhamPencipta berkata...

sabor je la..yang boleh kita buat...bair takdir dan masa yg menentukan..kita hanya mampu merancang...

syusye berkata...

iera:ahahahah...selagi x kwin selagi 2 la gdoh..aku? jap lagi ak g meminang ank owg ok..hehehe
ilham:hahaha..2 la biar la mse menetukan