Rabu, 2 Februari 2011

Dreaming In The Night

Assalamualaikum... salam satu malaysia... sihat tak semua..hope semua berada dalam keadaan sihat ok..
mmm esok dah bercuti..syusye balik kampung lagi tapi tak drive just tumpang kawan Azie sampai Ayer Keroh.. Jimat..jimat...memandangkan baru je balik hari itu, 2 yang tumpang je..lagi pow malas nk drive mesti jalan jem, ha ha ha...


Berbalik kepada tajuk di atas.. malam tadi syusye tidur awal sebab penat sangat. penat? agak la..he he he.. dalam kul 10pm lepas tgk cete Glee syusye pow masuk bilik untuk merehatkan diri. Nak jadikan cerita syusye bermimpi...tak penah syusye bermimpi mcm itu malam tadi. Syusye bermimpi syusye MATI. wow ganas kan? semasa dalam mimpi itu syusye melihat di mana syusye dimandikan,dikafankan juz untuk dikebumikan syusye tak sempat sebab dan masuk subur. syusye terus terjaga. takut jugak kot2 tak bagun terus. semasa syusye mati semua orang sedey melihat syusye dah pergi buat untuk selama2 nya......

terpikir jugak apakah ada matlamat hendak disampaikan? adakah mimpi itu hanya mainan tidor? adakah ada maksud tersirat dan tersurat? adakah ajal aku akan sampai tidak lama lagi? macam-macam bermain dalam fikiran aku.he he he..tapi aku wat bodoh je...

moral the story,ajal maut ketentuan Nya. kita sebagai hampanya hendaklah sentiasa ingat mati kerana mati kita tidak tahu bila..tak kenal usia,umur bangsa bila Allah kata Kun Fayakun jadi jadi la.. tidak tercepat or lambat walaupon satu saat.

sama-sama la kita ingat mati karana mati sunat,

6 ulasan:

Kancilbiru berkata...

mak akak cakap kalau mimpi org mati, org tu makan kenyang mlm tu. ko makan kenyang ke semalam? hehehe

syusye berkata...

yea ker kak?
mlm td mkn nagut dgn roti rm60sen je..kenyang jgak la..hehe he he

azieda razak berkata...

sura... jaga mak kamu baik2... itu je yg mampu aku kata kan...

syusye berkata...

azir:mekacih..aku cuba...sedaya yang mampu...

iera berkata...

Dasyat gak mimpi tu sura..apepun bersyukur lah sbb ko mimpi camtu..sebab kadang2 kite terlupa pada Mati..Jaga mak baik2 k..sentiasa la doakan kesihatan untuk mak dan hadiah2 surah2 Al-Quran untuk mak..tak semestinya orang yg dah Mati je kite hadiahkan surah2 Quran,yang masih hidup pun boleh..

syusye berkata...

iera: mekasih...insya allah iera...mmm 2 la agak dasyat jugak la...alhamdullilah...