Khamis, 13 Januari 2011

Nasi Kerabu o0ooo Nasi Kerabu...


Selamat pagi semua...
Hari ini syusye nak cerita sedikit pasal nasi kerabu...
tapi syusye tak tahu la nak buat nasi ini macamne...
juz nak beritahu yang syusye suka makan nasi kerabu...
padahal syusye bukan orang kelantan or orang timur
tapi orang melaka...
sedapnya nasi kerabu...

Cerita macamnie...
semalam syusye 1st time pergi pasar malam dekat shah alam ini
seksyen 7
pusing punya pusing satu pasar malam
last-last buat keputusan nak makan nasi kerabu...
pergh memang sedap..lazat sehingga licin la makan...
sedapnya...
masih terasa lagi nasi kerabu ini..
he he he...
mmg memeleh la air liur
suka nya..
sedap kan??? boleh meleleh air liuh beb!
makan sampingan semalam beli pasar malam
rangka ayam dan yong tau foo..
memang makan tak ingat dunia la semalam..
tu yang ari ini poce tu sebab dah makan banyak sangat da..
he he he he...

Disebalik makan banyak...
biasalah syusye punya perut space kecil je..
makan dah byk jadi time untuk membuang..
pergh dah sakit dah perut ini
nak jadikan cerita...
buka air, air tak ade pulak kat umah...
pergh memang terseksa la.. terpaksa menahan perut...
berguling2 jugak..ha ha ha..lawak jadinya..
sampai ajak kak nisa teman pergi opis untuk melepaskan hajat...
memang nasib syusye baek la lepas itu,
tiba-tiba2 ada air..
peergh lega sudah 
kalo tak mesti boleh dapat kancer tulang..ha ha ha

p/s:kenapa nasi kerabu warna biru ek?kenapa tak warna kelabu?warna biru 2 letak apa ek?
peliknya....

8 ulasan:

Aizuddin Hanis berkata...

sedap 2 nasi kerabu...tp lagi ske nasi dagang..syusye ade 1 port kt klang nk ke pdg jawa..1 tmpt kedai kelantan..die wt break1st nasi kerabu,nasi dgg..mcm2 lg..sedap..seyes..murah pun murah...

wANieYZ berkata...

nasi kerabu warna biru sbb warna biru 2 menarik, xkan la nk wat warna kelabu..huhu.sungguh xmenarik...hahah

syusye berkata...

AH7:yea ker?kat mane..ley gak 1day syusye g sane nti..dapnya.nsi dagang syusye xsuka sgt tp mkn je...
wanie:kalo mcm 2 letak nasi biru la..ha ha ha

aizuemi berkata...

sy suke mkn ns kerabu.. dkt psr mlm pantai dlm pun ade ns kerabu yg sedap.. hehehe~

syusye berkata...

kak zue:kalo beli nti beli la tok sura gak nti yea..

e.l.i.s.s.m.i.e berkata...

dia letak pewarna dari bunga tapi skang ni byk yang tak ori dah, letak pewarna terus :p

Myvitrd berkata...

saya suka makan nasi dagang + lauk kerabu.. pelikkan... nasi kerabu yg warna biru tu jarang makan

syusye berkata...

kak elis:o0ooo yea ker?adakah bunyi seri pagi?sbb bnya 2 warna biru..he he he
myvird:mmmm agak pelik tp nk try jgak la..he he he