Selasa, 18 Januari 2011

Di Bakar Hidup- Hidup..


Salam ceria semua
mmm apa nak jadi zaman sekarang ek
bakar manusia macam bakar ikan plak...
kita nak bakar ikan pow tak sampai hati 
nak bakar hidup- hidup
ini pulak nak bakar manusia
Hidup-hidup pulak tu..
ish nampak sangat manusia sekarang 
sudah hilang sifat kemanusian kan?
zaman dah moden
minda dah maju
teknologi dah canggih
tapi jadi lain pulak kan?
mmm...
bukan apa pagi-pagi syusye baca surat khabar 
ada je kes jenayah yang berlaku
pas itu pelik-pelik pulak tu..
ngeri pulak syusye...
Al maklum la duduk merantau
perempuan pulak itu...
apa boleh syusye kata kan kena la berhati-hati
jangan cari musuh dan wat hal...
udah2 r jangan la berdendam atau pow kianat..
Hidup kita tak senang pow...

Jom kita layan cerita penuh tentang orang di bakar hidup- hidup metro
suka-suka dia orang je nak bakar orang kan?
dia tak tahu akhirat nanti dia kena bakar balik..
lagi la panas dan derita..
Nauzubillah.. Ya Allah minta-minta kita dijauh kan..
jangan disebabkan kianat,iri hati dendam
Jgn buat perkara terkutuk..
Hidup kita tidak aman...

Sekiranya orang laen senang kita jadikan yea nya satu motivasi bagi kita
kalau dia boleh berjaya kita pow boleh berjaya
jangan lah cemburu atas kejayaan orang laen
itu rezeki Allah bagi kat dia
rezeki kita kita tak tahu kan?
Yang Penting Jangan Putus Asa...

6 ulasan:

azieda razak berkata...

ye betul... aku tak kan berputus asa... ^_^

syusye berkata...

btoi 2 azie..dont give up ok...

wANieYZ berkata...

zaman dah moden, teknologi dah canggih TAPIIIII....
minda manusia semakin hancur!!!

syusye berkata...

mmm btoi 2 wani..maju tp bawa kpd kehancuran dan kebinasaan...

Ujang9897 berkata...

jln pasti ada..mesti ada cara

syusye berkata...

btoi 2 en ujang...pasti ade...