Isnin, 3 Januari 2011

DAMPING MALAM.....

kredit abg google

Ahad 2.1.2011 aku pergi lah tengok wayang...
plan nak tengak hantu halimah balik rumah
ok...
disebabkan penuh jadi aku pilih tengak cerita di atas...
dalam hati minta-minta besh...

sebelum aku cerita pasal cerita nie kita tengok barisan pelakon yea..
Amy Mastura, Ahmad Idham, Azizah Mahzan, Erynne Erynna, Eizlan Yusof, Putri Mardiana 
director Ahmad Idham...
bintang kalo diberi 5 aku bagi 2 sahaja bagi cerita ini...
agak membohsan kan...
memboringkan...
agak tidak menakutkan...
agak....semua agak-agak la...

rasa macam membazir je duit aku tengok cerita ini la...
tapi kalo korang nak tengok g la tengok
tapi jgn menyesal pulak yea...

selalunya ahmad idham buat cerita hantu agak besh laaa
tapi cerita ini ntah la...membohsankan
dah dpt teka jln cerita dia....

sisnosis :Horror movie-Malay - the story about a couple - Ku Khalira and Wadi who have been married for 14 years and are blessed with a beautiful daughter - Nuraiza . They are a liberal, modern family and Nuraiza is a bright student at school. The parents place more importance to worldly matters, so she isn't brought up with much religious emphasis, despite also being raised by her mysterious aunt, Umi Siah (Azizah Mahzan). One day, Nuraiza leaves home to further her studies and soon finds herself powerless to protect against dark powers due to her lack of religious knowledge. 

tapi kredit cerita ini dia punya moral the story...
memang besh la...
kepada isteri-isteri jangan terlalu taksud 
dan kena la pandai pilih kawan...
jangan sekali kita meminta tolong selain Nya...
keran Dia la maha kuasa dan maha agong...

akhirnya makan diri sendiri....
minta maaf yea ahmad idham..
cerita ini agak membohsankan...
buat saya hilang mood nak tengok cerita melayu...=)

p/s: kepada perempuan/isteri/makwe2 jgn la disebabkn kita takut kehilangan orang tersayang kita sanggup membelakangkan agama dan takut kita kepada Allah.. kita hendak la sedar bahawasanya orang kita sayang akan pergi meninggalkan kita suatu hari nanti... sama-sama kita berdoa yea... 

6 ulasan:

azieda razak berkata...

agak seterusnya... agak2 la.. hihihi.. hantu mak limah best...

syusye berkata...

azie aku nk g tgk la mlm nie kalo kak nisa free la..he he eh

Farihan berkata...

xbest sgt kan citer nie...jom layan khurafat nak...

syusye berkata...

mmg xbesh pow..
besh ke kurafat nie?

Farihan berkata...

khurafat budiey sensasi celebrity ckp best

syusye berkata...

0ooo..bole gak layan nti...