Jumaat, 29 Oktober 2010

Rempit vs Merempit



Aku nak cerita benda dah lepas
tp aku nk cerita jgak...
miggu lepas aku balik melaka
tapi balik bukan naik kereta...bus...
tp nk taw x aku naek ape?
jeng...jeng..jeng..

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
taaa daaaaaaa
ni la harta pertama aku dpt beli
dengan hasil aku sendiri...
sayang sgt kat dia...
hampir 3 tahun gak la aku pakai dia
walaupun aku sudah memiliki ......

tapi di sebabkan aku sudah memiliki kenderaan laen
so abah aku nk pnjam moto aku ni
walaupau berat hati aku nk letak kat melaka
sebab aku lebih suka merempit
dari menaiki kenderaan laen
jimat wooooo

kembali kepada cerita tadi balik melaka naek moto..
kowg nk taw x?
kalo x nk taw aku nk beritahu jgak..he he
nie 1st time aku merempit sendirian naek
moto ke melaka..
mula2nya aku takut jgak la..he he he
tapi peduli ape aku...
aku rempit jgak snsowg...
dlu mse stdy aku selalu gak merempit tp dgn kwan aku..he he he
tp alhamdullilah aku smpai dgn selamatnya...

dlm kul 7am aku gerak pagi2 2...
pas 2 aku rehat sat kat seremban isi myk...
tkut myk x ckup nti kat hway...
dlm kul 9 aku da terpacak kat umat aku..
sedap jgak naek moto pagi...

jimat woooo...
rm7 je ak smpai mlk dari aku naek kete rm150
pergi dan balik..
bebaloi2...
tapi 2 la... sakit pinggang aku mcm nk patah...
kempes punggung aku yg mantap nie..ha ha ha
smpai2 je aku terus tido smpai petang.. ha ha ha


windunya kat dia...
rasa mcm nk ambil balik je..
susah gak xde moto....
leceh la wei naek kete nie...
itu la kisah nya aku rempait vs merempit naek moto
ke melaka....

hope moto 125x honda aku berada keadaan baek...
al maklum la laki pakai tidak sama
cermatnya denga perempuan
betoi x?


Sekarang nie aku menaiki kereta je la g kerja or mane2..
dlu ade kereta n moto ikut suke aku..
bler tingan nk naek kete aku naek kete..
kalo rse mcm da lambat je.. aku rempit je..
senang.. he he he...

ok la nti aku smbung lagi yea....
zzzzzzzzzz

Rabu, 27 Oktober 2010

Kursus Adobe Illustractor

Selama 3 hari nie aku pergi kursus
so tidak smpat nk up date blog..
besh gler la plak 
mcm2 aku belajar.
ha ha ha
nk tgk x antara benda aku sempat wat
nk taw npe ak letak pic nie
di sebabkan ak susak sgt
nk wat bentuk love
tidak  singget..
ha ha ha
so selepas ak dpt tektik yg 
btoi baru la love ak
ok laaaa
siap wat kad lagi

antara benda aku wat la...


byk lagi...
tak xde la secantik mane pow
tp boleh laaa
owg baru belajar kate kan..
he he he

Selasa, 26 Oktober 2010

tiba2 je ari nie nk share benda baek dgn kowg...

Imam Ghazali = ' Apakah yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini ?
Murid 1 = ' Orang tua '
Murid 2 = ' Guru '
Murid 3 = ' Teman '
Murid 4 = ' Kaum kerabat '
Imam Ghazali = ' Semua jawapan itu benar. Tetapi yang paling dekat dengan kita ialah MATI. Sebab itu janji Allah bahawa setiap yang bernyawa pasti akan mati ( Surah Ali-Imran :185).

Imam Ghazali = ' Apa yang paling jauh dari kita di dunia ini ?'Murid 1 = ' Negeri Cina '
Murid 2 = ' Bulan '
Murid 3 = ' Matahari '
Murid 4 = ' Bintang-bintang '
Iman Ghazali = ' Semua jawaban itu benar. Tetapi yang paling benar adalah MASA LALU. Bagaimanapun kita, apapun kenderaan kita, tetap kita tidak akan dapat kembali ke masa yang lalu. Oleh sebab itu kita harus menjaga hari ini, hari esok dan hari-hari yang akan datang dengan perbuatan yang sesuai dengan ajaran Agama'.
 
 
Iman Ghazali = ' Apa yang paling besar didunia ini ?'Murid 1 = ' Gunung '
Murid 2 = ' Matahari '
Murid 3 = ' Bumi '
Imam Ghazali = ' Semua jawaban itu benar, tapi yang besar sekali adalah HAWA NAFSU (Surah Al A'raf: 179). Maka kita harus hati-hati dengan nafsu kita, jangan sampai nafsu kita membawa ke neraka.'

IMAM GHAZALI' Apa yang paling berat didunia? '
Murid 1 = ' Baja '
Murid 2 = ' Besi '
Murid 3 = ' Gajah '
Imam Ghazali = ' Semua itu benar, tapi yang paling be! rat adalah MEMEGANG AMANAH (Surah Al-Azab : 72 ). Tumbuh-tumbuhan, binatang, gunung, dan malaikat semua tidak mampu ketika Allah SWT meminta mereka menjadi khalifah pemimpin) di dunia ini. Tetapi manusia dengan sombongnya berebut-rebut menyanggupi permintaan Allah SWT sehingga banyak manusia masuk ke neraka kerana gagal memegang amanah.'
 
 
Imam Ghazali = ' Apa yang paling ringan di dunia ini ?'Murid 1 = ' Kapas'
Murid 2 = ' Angin '
Murid 3 = ' Debu '
Murid 4 = ' Daun-daun'
Imam Ghazali = ' Semua jawaban kamu itu benar, tapi yang paling ringan sekali didunia ini adalah MENINGGALKAN SOLAT. Gara-gara pekerjaan kita atau urusan dunia, kita tinggalkan solat '
 
 
Imam Ghazali = ' Apa yang paling tajam sekali di dunia ini? '
Murid- Murid dengan serentak menjawab = ' Pedang '
Imam Ghazali = ' Itu benar, tapi yang paling tajam sekali didunia ! ini adalah LIDAH MANUSIA. Kerana melalui lidah, manusia dengan mudahnya menyakiti hati dan melukai perasaan saudaranya sendiri '
'sampaikanlah walau satu ayat'..

Khamis, 21 Oktober 2010

Electrical Massager!!

kowg penah dgr x benda nie?
haaa syok gak wei...
kalo sakit2 badan tak ada orang urut...
suruh la binatang nie urut...
pergj..lega beb...
hilang jgak la sakit2 bahu setelah 1 hari menghadap komputer..
benda nie my ucuk bby yang bagi..
sbb dia tahu yg kekasih dia
selalu sakit2 badan...
ha ha ha hah..
sgt memahami betul...
mekacih ucuk..
sgt berguna mesin ini...
nk tahu tak mcmne bentuk dia?
meh sini meh...
jom terjah...

mcmne la bentuk dia...
nk beli kat mane?
budak ucuk 2 beli benda nie kat up town shah alam..
ha ha ha ha
xmahal pow...
rm10
sgt berbaloi3 laaa....
kalo drive penat2 or jem
haaaaaa sgt nie berguna..
tp kalo aku depan pc so cucuk je usb dia..
xpyah guna bateri..
jimat kit...
meh cuba meh...
best beb...


Rabu, 20 Oktober 2010

SauNa!!

Jom kita pergi sauna
kepada sesiapa tidak tahu ape itu sauna
meh den tunjuk kan sedikit...
tp aku g sauna ni kat uitm
best beb..kalo nk g kat salon mahal 2..
nie FREE je...
tidak dikenakan bayaran pow...
sesiapa yang nk kuruskan badan
nie la masa nya...
tp aku pergi xde laaa tok menguruskan bdn..
cukup la sekadar buang toksin dalam bdn aku nie..
kalo aku g gym pow x tentu
ley kuar peluh mcm aku dok dlm blik sauna..
meh aku tnjuk kit mcmne 
bilik sauna kat uitm..
terbaek pnya...

view dalam

kat luar

besh gler duduk dalam sauna nie..
tp aku tidak tahan sgt panas..
bler sauna kena byk minum air nti pitam plak..
so sediakan air b4 msuk sauna..
he he he..
ok la beb ari nie nk g sauna n gym...
jom la..
jgn syik tdo je....
sekali meh la kte bersukan....



MAJU LA SUKAN UNTUK DIRI SENDIRI


Selasa, 19 Oktober 2010

Mungkin kan Terputus di tgh Jalan.....

Kau cinta pertamaku
Kau cinta terakhirku
Tiada apa yang bisa
Menafikan kasih kita

Kau ayu di mataku
Satu antara seribu
Tiada tara di dunia

Korus
Mungkin kan terputus di tengah jalan
Mungkin kan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir

Kau ayu di mataku
Satu antara seribu
Tiada tara di dunia

Ulang korus

Mungkin kita kan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya ketentuan Tuhan

P/S: wahduh wahduh... lagu nie btoi2 wat aku buka mata laaaa....
mmm... bila kte menerima dia dgn ati terbuka so kte kena la redha
perpisahan dgn ati berbuka jgak...=)

Jumaat, 15 Oktober 2010

Contest I LOVE ICT!

Di sebabkan aku baru je balik dari i-city malam semalam...
tiba2 je azie ajak aku join contest i-city...
so tidak melengah kan masa aku nk joint la...
contest dari enna-banana
jom laa kenkawan kte join ramai 
biar cik banana kte pening kepala pilih juara nya nti..

nak join ade byk syaratnya....
aku nk masuk dua2 ketegori...
tamak la plak..
disebabkan aku pergi dgn bdk ucuk..
so aku nk letak jgak la pic aku dgn bdk ucuk..
ok x enna-banana?
boleh kan? kan? kan?

Kategori A
  before kite tgk pic kategori B jom kte layan gmbar laen.. "ayat bodek"
supaya juri tidak bohsan nti...



cukup la itu....nanti juri mual plak tgk pic aku byk sgt..
he he he he....

Kategori B






ooook laaa...cukup la gambar itu...
nak ikutkan banyak lagi gmbar yang menarik..
he he he...

Sologan


i love i-city 
 tempatnya sgt menarik dan buat saya tenang..
ibaratkan saya dimandikan cahaya yang warna-warni
terasa berada diawang-awangan
ibaratkan dpt mengampai bintang2 di langit..


wah jiwang la plak.. he he he...
ok laa siap dah semua syarat saya dah tunaikan...
ooopsss saya ade lagi 1...
nk tag kat kwan2 plak...
kak ellis
kak ad
kak aida
kak zue
kak maru

yeah......... finish da......
minta2 la menang yea.. =)

Term and Condition

1. Feel free to be my FOLLOWERS - Done


2. entry pasal contest adalah WAJIB! - Done

3. picture haruslah ORIGINALITY sendiri punya Done


4. letak BANNER di side bar blog anda - Done


5. contest ini ada DUA categories!
CATO A : individual punya
CATO B :  crony punya :)



Khamis, 14 Oktober 2010

Im single!!!

 kenapa aku ckp macam itu?
meh aku story kit...
disebabkan tak lama lagi bdk ucuk akan tnggalkan shah Alam
so im single la.. he he he
so this week mggu terakhir bdk ucuk berada di sini
so dia bawa aku pergi jenjln i-city..
pe bdk ucuk itu ckp???
nk jenjln nk bil gambar sama....
mcm tak nk jumpa aku lagi je kan bunyi dia.. he he he
so malam tadi kteowg keluar
b4 g i-city aku bsme bdk ucuk g makan kat sek 7
pas makan tanpa melengahkan masa kte owg gerak pergi i-city..
wow!!! cantik nya....

dah banya improvement la... cantik..
bertmbah besar....
tp sekarang dah kena bayar...
tp ok la puas hati ambil gmbar sampai lebam...
kowg nk tgk gmbar kteowg gediksss x?
ha ha ha....
nti kte layan gambar la ok..

pas ini bdk ucuk dah balik seremban
pratikal..
so tiada dating lagi... =(
im single now!!!
mesti bohsan....bohsan..bohsan...

ok laa.... tak nk sedey.....
cepat bis pratikal cepat kwin...ehmmm..
ha ha ha ha ha....
jom kte layan gambar

p/s: gmbar xberapa cantik al maklum la kamera murah je..
jom layan... zzzzzzzzzzzzzz



 







dah la..nti kau owg jemu plak tgk pic kteowg je...
nie je laa gmbar yang aku upload kat blog aku...
kekandang perpisahan itu sgt menyakitkan dan meyedihkan..
tp perpisahan juga merupaka jalan terbaek
mana kte tahu?
perpisahan bukan bermakna kte bermusuhan...
tp perpisahan jugak akan membuatkan kita matang
matang jujur dalam perhubungan....


p/s: Selamat Pratical n Congratulation dan bis belajar... kerja elok2 yea bdk ucuk.. ingat jgn nakal2...
       sayang kamu =)

Selasa, 12 Oktober 2010

Pakaian Tradisional The Contest

Assalamualaikum
nie 1st time aku nk masuk contest nie..
b4 nie x penah la plak nk join dok bce je...
di sebabkan adiah nya begitu lumayan so ak nk joint laaaa
jom kawan2 kte joint contest nie
ayu pe pkai bju tradisional.. he he he
hope ia berbuahkan hasil.. =)
kalo kowg nk taw adiah nya ape sila g page fiza yea.. klick je kat bwa nie...


fieza 1
http://hafidzahhafidz.blogspot.com/
 
 


 
ini la gambar yang aku tanding kan bersama kawan2 aku
kwan2 jgn marah yea.. kalo menang nti aku call kowg smua
he he he...
 
 hope cik fiza berkenan la dgn pic gedikssss aku bersama2 kwan2
aku... ok x cik fiza?
boleh la....
bgi smangat kat sura baru2 nk mencuba nk msuk contest nie...
 
 
minta-minta la menang!!! =) 
 
nie kwan2 yg aku tag
kak zue 
kak maru

Sabtu, 9 Oktober 2010

kenapa kebenaran begitu menyakitkan?

hari ini aku OT sbb ade kerja nk di buat
bohsan duduk rumah sensowg tak ade perlu di buat
mmm... 
kembali kepada topic?
kenapa kebenaran begitu menyakitkan
padahal itu la realitinya.. nape?
sakitnya sama mcm dikecewakan?
rasa mcm digoris2, dirobek2..
urgh....... nape nie terjadi kat aku?
baek aku tidak tahu dari pada tahu
tak ade la sakit mcmne?

ade kan ini satu ujian perlu kita atasi?
ade kah ianya perlukan kekuatan tok harungi nya?
adekan aku mempunya smua itu?
apakah perlu aku buat?
buat bodoh? wat tak tahu?

kekadang kita pikir kita kuat,kita tabah tok harungi semua nya snsowg
tp kita silap....
kita perlu sokongan dan kekuatan dari owg laen
kita perlu pinjam kekuatan dari mereka tok kte kuat dan bangun balik
tp....
ade salah anggap dan salah tafsiran..
aku pow tidak faham...
tidak pasti..

kadang kala kita kuat,kita tabah
tp ade benda dan perkara wat kita 
tak setabah dan sekuat mcm dlu

sbb kita hanya manusia biasa
yg mempunyai sekeping  HATI




Rabu, 6 Oktober 2010

Raya dgn rakan kerja

Raya... raya... raya... selagi x habis raya selagi 
2 cete sal raya.. hak hak hak...
xde idea la nk cete mb agak lambat la ak update
tp peduli pe aku..nk jgak up date blog
sal raya bersama rakan2 opis
yg spoting.. jom tgk gambar 
jom.....
masing2 xsbr nk mkn da..

masing2 bergaya

gaya sakan...

model terhebat n terkini
itu je la aku nk tulis tok ari nie
hahahahah... pape2 pow kamu the bom..the best..the worl
heheheheh