Isnin, 27 September 2010

Selamat PEngantin Baru

Selamat PEngantin baru kepda besh friend aku nadia 
semoga kekal hingga ke akhir hayat
tahniah dari sura sekuarga
0ooo jadi owg melaka la jwbnya pas nie
jgn sombong2 yea
cepat2 dpt ank..hehehe
pape2 pow tahniah n cantik ko mse 2...



Nie je la smpat aku bil gmbar... nie pas pas nikah. masa bersanding aku 
tidak sempat nk ambil sebab masa tidak mengizin kan...

 mama risqi n uya ucapkan selamat pengatin baru kepada nadia
tahniah yea nad.... turn ko dah lepas... so 2nggu turn aku 
je la ek?hahahah xpe2... doakan aku plak yea tahun dpan.. hahahahah 
Insya Allah

Khamis, 23 September 2010

Hari Raya 2010

Rabu ptg 8/9/2010 aku sudah smpai ke kampung halaman... Apy tidak terkira.. masuk2 umah je semua persiapan sudah buat.. kaen langsir sudah dipasang,rumah sudah cat,umah sudah siap kemas...terasa sgt nk raya da.. tomeynya istana idaman ku..walaupow tidak sebesar mana tak secantik banglo tp aku rasa puas kemas dan teratur barang2 di dalam umah..... Kali ke dua aku berbuka puasa di rumah.. tp mak n abah aku tidak chat...
KEtupat tgh rebus
Rendang ayam

lemang tidak dilupakan
Persiapan raya di buat...  penatnya tidak terkata... lemang, ketupan n rendang ayam mula di masak... aduh penatnya... rasa nk buka je puasa ari 2..tp disebabkan iman msih kuat lagi... aku teruskan puasa smpai lah wktu berbuka puasa... pada wktu mlam semua persiapan lauk untuk santapan pada hari raya sudah siap..
lemang,ketupat,rendang n smbal kcang sudah siap.. so pas berbuka puasa ak pow g cari tudang raya..heheh baru nk cari tudung sbb aku tidak ingat wrna bju raya aku...hehehehee....Alhamdullilah persiapan raya sudah siap dgn ala kadar even tidak sempurna tp bersyukur dpt beraya bersama mak abah n kuarga tersayang...

Bersama Dgn Ank Buah ku
Mak Bersama Kuarga Abg Ku.. "mak msih chat lagi even da demam"
 selepas Solat raya aku pow bergerak g kubur.kubur arwah along ku n atok... setelah itu ak menziarahi rumah2 sanak saudara belah bapak aku.. pas2 baru bergerak g kubur arwah nenek aku...sedey nya... windu plak nk beraya bersama nenek n atok...mmmm.....ptg raya mak abah aku tidak chat..so aku suro abg aku g ntar mereka ke klinik..yg aku geram nya doktor dia xbg mak ak ubat dmam n ubat antibiotik.. dah r wet ak terbang  rm150.... ergh....dia bg mak aku ubt skit kepala n angin...geram nya...mak abh ak still tidak chat.. still xley bgon... Pada hari ke 2..saudara mengunjungi umah ku...rmai nya tidak terkata... aku bz melayan saudara2 kunjung rumah ku..tbe2 je mak ak muntah2 tidak berhnti...da tak sedap ati...tbe2 je mcm tidak sedar..pe lagi ak pow 2kar bju n terus bawa ke Hospital bersama Abah aku....terus ke emergecy..mak aku terus masuk wad n abah ku check darah...mmmm akhirnya kedua2 parent aku kena masuk wad.. mmmm gelisah n risau atinya tuhan je yang tahu...So mlm itu aku tido hospital..adik aku jage abah aku...sedey tgk mak sakit.. ati berdetik kalo boleh ganti aku bersedia ganti tempat mak sakit...bleh nurse bil darah tiap2 berapa jam sedey ati..sayu... sakitnya..... akhirnya sok mak ak masuk blik operation... aku lari ke wad abh ku tgk abh plak..wisau tgk platelet sgt rendah...6 sahaja..wisaunya..ak suro adik ak beli air 100plus.. n suroh kak aku wat sup ketam... Alhmdullilah abah aku sudah kuar wad pada hari ke 4 dia di msuk kan wad..lega nya... skunk mak ak plak... hari demi hari selama 6 hari dlm wad,doktor memberitahu mak boleh kuar wad... ya Allah bersyukur sgt.. nsib baek luka dia tidak berebak tempat laen... tbe2 je air mata ku mengalir... Apy sgt dpt bwa mak balik ke rumah semua...Alhamdullilah.. tiap2 ari aku kena bawa g klinik g dressing.. Hopefully Luka mak ak cepat smbuh...Amin.... Ok la kte tinggal cete sedey nie.. btw thank kwan2 yg bgi support kat diri ku nie... Hanya Allah je yg mampu balas......ok la raya tetap raya..melaram tetap melaram..hehehe.. tp raya tahun nie x mane2 pow...beraya kat umah je... so gmbar pow kat umah je.. hehehe jom kte tgk gmbar raya... hoooorey.....
Nie je laa gmbar yang sempat di ambil.. ade jgak la kenangan mase raya 2010... ok la kwan sura nk ucapkan selamat hari raya yea.. kalo ade silap dan salah harap di maafkan... jgn simpan dalam ati ok.. Akhir kta jaga la mak Abah sementara dowg masih ada... tiada mereka sapa la kte nie... Assalamualaikum... =)



SELAMAT HARI RAYA 

MAAF ZAHIR & BATIN
2010















Selasa, 7 September 2010

Balik raya!!

Malam tadi dah siap dah buat list tok balik raya..
nti kalau tidak wat list ade je yang tertinggal
2 yang wat siap2 2...ish2
xsbar rsenya nak balik da nie... Tp sok keje lagi 
padahal dah xde mood nk keje... bdn je kat 
opis otak smua kat kampung daa..hahaha
aku balik rabu pas balik keje tp mcm nk BK je..
hahaahahha... tbe2 je jadi jahat..
x baek sura nk raya da nie...
tp xsalah kan.?
balik umah or kat kmpung aku kena bil baju 
tempahan aku...dusssssssssss tudung x beli lagi...
ish2...lupe plak 2dung x beli lagi...
shopping lagi? cepat la bis raya nie
kalo x ade je yg xckup
ok la mmber2 kalo balik raya 2 ati2 bawa kete..jgn bawa laju..
ingat 2...nti kena dpt surat cinta plak..hahaha
bwa dgn berhemah ok...
Ok la SELAMAT HARI RAYA!!

Isnin, 6 September 2010

Percaya Ke Tidak!!

5.9.2010
tarikh agak istimewa dalam idup aku... tp kenkadang buat
aku terpikir adakah ia betoi2 istimewa? 
tp untuk tahun pertama ia memamg betoi2 istimewa...
tp sekunk mcm da tak de pape da...
malah ia akan terjadi mcm malang pulak dalam hidup aku...
pada suatu ketika aku plg benci tarikh nie pada tiap2 bulan2
tp 2 laaa... aku still nk kembali kan kepercayaan itu
tp mcm2 plak terjadi pada tarikh tersebut
adakah ia perlu aku mansuhkan tarikh tersebut? xperlu lagi 
tok ingat lagi?mmmm 2 laaa
mcm2 terfikir difkiran aku... penting kah semua 2? ada kah itu tanda2 kita
perlu bersedia untuk kte akan lupa wat selame2 nya...??
hahahaha...xde pape2 nk cete lagi... pada tarikh tersebut wat aku betoi2 
sedey n mengingatkan kembali
perkara yg terjadi pada idup sebelum nya.. 
xpe kita usaha lagi msti ade sinar kebahgian
pada tahun hadapan??? 
ada kah? tak perlu la mengharapkan..ntah2... mmm xperlu
la aku teruskan...hahahaha~
ok laaa SELAMAT HARI RAYA!
MAJUKAN SUKAN UNUK NEGERA lallalalalalal

Jumaat, 3 September 2010

Teringin sgt.....

haaaaaaaaa.... di suatu petang.... setelah berbincang dgn housemate aku.... so aku pun keluarkan la hasrat aku...nk taw x pe? jap ek.... sabar la....bulan2 puasa nie kena la sabar kit....
haaaa tu dia.... aku teringin sgt nak makan lauk kurma...hahahaha... sdap gler.... 2 x aku tmbah nsi.... mencatat sejarah dibulan puasa nie.... 1st time mkn bertambah nasi... memang menyelerakan la....lauk kegemaran kata kan.. hahahaha... mekacih kak nisa masakan tok adik kesayangan nie..hahahahaha... pas nie ley la masak sndiri dan taw...bukan susah pow..senang je...hehehehe =)

 haaaaaa nie menu aku semalam... disebabkan teringin sgt.... mcm owg mengidam la plak..hehehe... aku xnk mkn kat warung ap... so nk mkan warung penyet aku pow ke damansara kat the cerve... mmg best gler la..sungguh menyerakan aku mkn... sedap gler!!

wow sungguh tergoda aku tgk ayam goreng nie..sedapnya... mcm nk mkn lagi je..tp 2 laaa agak mahal kit la..so sekali sekala boleh la mkn ayam penyet..heheheehehehe...... aduh meleleh air liur..hahaahahahaha

 so da kenyang...senyum la smpai ke telinga.. hahahaha.... pergh kenyang gler."balik ley tdo" hahahahahaha
mmm da kenyang sgt...aku pagi td x bgun sahur..hahaha..sbb terasa ayam peyet lagi.. hahahah snggup 2... kenyang beb!! memang best.. g la sekali makan warung peyet....hheheeheheh.... tp skunk da terasa laaaapar da...hahahahah =p ok la nti aku smbung lagi ek menulis kat sne..da xde idea da... hahaha....
SELAMAT HARI RAYA