Khamis, 28 Januari 2010

Anak Baru

Assalamualakum....
Semalam bersamaan 27/1/2010 pukul 230pm tambah lagi la ank buah ak...
selamat dilahirkan di Hospital Besar Melaka.....Anak kakak ak...baby boy...apy sgt.... mcm ak plak yg beranak..hahahahaha...riuh kat sepital dgn fmly2 ku.... x sabar nk balik nie.... comey sgt... x taw lagi nk letak nama ape...so kepada rakan2 ku kalo ade suggestion name yg best ala2 glamour bgi la idea yea.... comey x ank buah ak?????????? yg penting rambut n kening lebat....hahahahaahahahhahaha
Ini la die baby yg baru melihat dunia.... welcome to my fmly... hahahahahahahaha

baru kuar dari peyut.... x buka lagi mata

 
dah siap make up..ley la bergaya pas nie...wah.. terbih sudah....
semoga boy menjadi laki yg baek dan beriman di dunia dan di akhirat...
Amin
dari Acik....sura...=)

Isnin, 25 Januari 2010

ERTI DI SEBALIK KESETIAAN

Ramai insan yang masih lagi tidak faham akan apakah erti kesetiaan dalam sebuah perhubungan. Ramai yang bertanya mengapa kita perlu setia, sedangkan belum tentu kekasih kita itu menjadi pasangan hidup kita? Disebabkan persoalan inilah kecurangan sering berlaku dimasa kini, sehingga ramai antara insan di muka bumi ini dilanda kekecewaan dan ada yang menyedihkan sehingga sanggup membunuh diri apabila ditinggalkan kekasih.
Kesetiaan dalam perhubungan adalah sangat penting, ini adalah kerana kita telah mengambil amanat dan tanggungjwab daripada pasangan kita itu untuk menjadikan dirinya hanya satu dihati kita sewaktu kita mengambilnya sebagai kekasih. Alangkah sedihnya apabila tanggugjawab atau amanat yang seharusnya kita jaga itu, tidak kita tunaikannya…? Tidakkah ia sama dengan penipuan…? Jangan taburkan janji jika kita tidak mampu untuk tepati dan jangan mengata cinta kalau kita tidak mampu untuk memberikannya sepenuh hati…
Ingatlah bahawa, hidup kita seperti roda, tidak semestinya kita sentiasa berada di atas. Jika kita permainkan hati insan lain, suatu masa kita juga akan dipermainkan… Dan pada waktu itu, penyesalan tiada gunanya… Setiap apa yg kita lakukan pasti ada balasanya, hanya masa yang dapat menentukan…
Untuk insan yang menjaga kesetiaan terhadap pasangan, anda adalah yang terbaik. Jadilah insan yang boleh membahagaian pasangan kita tanpa rasa jemu. Jika anda dicurangi, jaganlah bersedih ataupun berdendam, tetaplah menjadi yang terbaik. Kerana anda mempunyai maruah diri, jangan samakan diri anda dengan insan yang tidak setia. Anda telah melakukan yang terbaik untuk pasangan anda dengan menjaga keperibadian diri dengan sebaiknya. Mereka tidak pandai menjaga harga diri mereka. Suatu hari nanti mereka akan menyesal dan akan menyedari akan kebaikan yang anda lakukan…
Tidak penting utk kita ketahui sama ada pasangan kita jujur, ikhlas atau setia dengan kita yang penting Allah tahu kita bagaimana, dan Allah tidak akan mensia-siakan apa yang kita lakukan… Tawakal dan redha lah…
Lelaki atau wanita yang baik hanya untuk lelaki atau wanita yang baik…
Manakala lelaki atau wanita yang tidak baik hanya untuk lelaki yang tidak baik…Pilihan adalah di tangan anda..


Erti Disebalik Kesetiaan


Selasa, 19 Januari 2010

PApa je laaaa..........

haiiiiii yaiiiii...lame ak x buka blog ak nie...lately nie agak bz la jgak...x sempat nk mengomel lagi...
juz nk ckp nape kte bler owg kte syg ade depan mse kte x penah nk menghargai tp bler dah ilang baru la terhegeh2 nk menatap....tp mse 2 da xde guna lagi.....dah terlampat.....segala usahaa nya tidak dpandang.....
wat la mcmne sekali pow...menagis mata darah pow dah xde guna lagi.... just nk share dgn kowg smua...
coz benda nie terjadi......mmg terjadi.....
so kepada kwan2 ku kat sne...hargai la owg yg kte syg bler ade didpan mata kte or tidak....mereka tidak memandang wang n harta benda tp ckup la sedikit perhatian dan masa itu pow ckup membahagiakan.......
jgn menyesal kemudian ari...seandai ku dptkan undurkan masa???? tp smua itu x boleh..... ak harap ak akan sentiasa menghargai owg sekeliling aku...owg yg sentiasa sayang kat ak...kerana aku tak nak ak merasa kehilangan dan menyesal kemudiaan ari...Amin


gambar hiasan
 


                                                              
my family...i love u all for ever n ever.....

Selasa, 12 Januari 2010

Sunway Lagoon!!


Wahhahahahahah.......
lame dah aku tidah mengupdate blog aku nie.....
so just 4 shared pe yg aku wat mase cuti tahun baru ari 2...tahun baru...so.......................
Ini la aktiviti aku buat...hahahahaha.....mmmm tp rugi gak pergi sunway lagoon nie...tetap je pukul 6pm every thing smua permainan kat citu tutup...bayar semua tp ade benda kena byr...mahal plak 2...
ish...........cekek darah btoi..ramai gak pelancong kompen n tidah puas hati..heheehhe...seronok mmg la seronok..mmmm sun burn gak la aku pas mandi kat sunway....mmmm...nk cerah punya la susah...dah jadi merun da ak jadi nya...heheehehe...al maklum la terlampau cerah sgt...hahaahahahahahah

so nie masa perjalanan nk masuk ke dalam lepas beli tiket..so anda akan dpt jam berwarna mengikut park anda beli...heheheehee

ini la antara aktivi yg dapat di ambil..masa mandi tidak boley la yea...byk lagi pic....so nie pic masa tgah...













penat la jugak berlonjak sana sini........ aku tidak tahu nk bercoleteh lagi...so mmg best la..tp better pergi air terjun kot..lagi puas mandi...heheehheeh