Rabu, 22 Disember 2010

Scaling Gigi


Assalamualaikum dan selamat pagi
lama tak update blog
al maklum la sura cuti lama
balik kampung
setelkan hal mak...

semalam sura bawa mak pergi dresing luka
pas itu terlintas pulak nk g check gigi
hari itu doktor ada cakap gigi saya nak berlubang..
jadi takut berlubang bertmbah besar 
saya pow pergi la klinik untuk check gigi

setelah doktor chek sambil doktor cakap SOUND 
semua sound..
aku tidak faham nak tanya tapi mulut dah kena buka mcmne ne


jadi saya pow diam kan diri je la
dalam hati mula berkata-kata
tak elok ker gigi aku
ha ha ha

selepas doktor check dia cakap 
gigi saya semua ok
tak ade berlubang pow..
jadi doktor pow kata kita buat scaling je la....

doktor pow berkata dekat aku
penah buat scaling x?
disebabkan aku tidak boleh bercakap mampu mengangguk 
kepala je
aduh..
aku sudah merasakan
sakit nya ya amat..
dia buka sakit tp megilu...

lepas itu pow doktor pow explain dekat aku
scaling nie ngilu kit taw adik..
he he he he
mcm biasa aku mampu mengangguk kan kepala...

 terangkat gak la kaki aku 
menahan ngilu...
tapi lepas wat scaling itu rasa gigi saya sangat la bersih..
jadi kawan-kawan pergi la buat scaling
atleast setahun sekali...
tak ada karis gigi da..
memandangkan gigi saya terlalu rapat 
mudah mendapat karis gigi...
macam itu la doktor cakap kat aku...

sampai sekarang ngilu terasa lagi..
ha ha ha
pape pow puas hati



p/s:gigi adalah harta yang diwarisi sampai mati..so jaga la gigi anda!! he he he


9 ulasan:

azieda razak berkata...

betul2... jaga la gg masing2... pesanan ini dibawakan oleh ~sura...

e.l.i.s.s.m.i.e berkata...

dulu ms belajar selalu buat scaling :p

Atia Adina berkata...

berapa hinggit ar kalo wat scaling?

syusye berkata...

atia:dlu antie wat byar pnya rm70
gov rm3 je..sakit same je..he he he

Aizuddin Hanis berkata...

hehehe...ngilu er?..scaling 2 die tampal ker?

syusye berkata...

aizuddin:scaling 2 dia x tmpal la..juz dia bersihkan gigi kita..so xde la karis gigi da..laki byk la if kuat smoke...

~fisha~ berkata...

fisha pg jumpe dentist 6bln sekali. kalau takde pape mslh. mmg scaling jela.. hahah! 2kali setahun..:)

~fisha~ berkata...

ni link kite dulu2 pasal gigi.. teehee~

:)

http://mylildeary.blogspot.com/2010/11/demam-sebab-sakit-gigi-sakit-gigi-sebab.html

syusye berkata...

0ooo yea ker?
sakit la..he he he