Jumaat, 17 Disember 2010

GADUH!!!


HAAAAA...topic hari ini gaduh??
penah anda bergaduh?
dulu aku kecil-kecil selalu bergaduh dengan adik aku...
pas itu sekolah bergaduh dengan rakan sekolah pulak..
mula la cakap....
aku tak nak kawan dengan ko...
pas itu siap ada lagu lagi...
tak kawan sudah...
nama ko dollah...
t***k ko sebelah...

lawak la pulak...

itu masa kecil...
tapi bila berkerja pulak...macam mane?
ada korang penah bergadoh dengan rakan sekerja?
aku?
alhamdullillah tak penah lagi....

pas itu masa bercinta?
aduh nie la aku selalu hadapi...
gaduh..gaduh..gaduh...
bila nak baik pow taw...
memanjang la gaduh je...
mcmne ek?
entah la... kekandang dah penat dah asyik gaduh je...
naik pening kepala...
boleh dikatekan tiap2 ari la gaduh...

PENAT!!
CAPIK!!
BOHSAN!!
MELUAT!!
MENYAMPAH!!
GERAK!!
best kan dpt pukul mcmne mse gaduh..puas!!

semua keluarkan masa gaduh?
tp penah x keluar perkataan ini

KITA PUTUS!!
aku?
ada kot tp aku jarang cakap putus..he he he

itu la bila kita tgh marah memang senang syaitan 
menghasut kita...
jadi bila kita jangan marah lebih baik kita cool kan diri kita dlu
pas itu baru cari jalan penyesaian..
ingat bila kita marah memang kita tak dapat nak berfikir secara waras
bagi lelaki
bila anda marah baik baik diam yea
dan jgn suka keluarkan perkataan aku ceraikan engkau
 ingat pepatah ada cakap
terlajak perahu boleh undur
tapi telajar kata padah la jawabnya...

buat pengajaran untuk diri sendiri...
bila marah jangan la berkata-kata
baik kita diam kan diri
atau sejukan diri anda...

p/s: malam tadi aku jadi marah sgt.... boleh jdi orang hijau di watnya..hehe
ok la hari nie aku balik kampung...
doakan saya balik dengan selamat yea..
Amin...








7 ulasan:

azieda razak berkata...

kalau nak gaduh pergi court WWE laa..hahahaha

e.l.i.s.s.m.i.e berkata...

masa berchenta gaduh2 ok lagik.tapi bila kawen, tak mo gaduh2 yer..

syusye berkata...

azie:ikut kan mmg nk..tp ape kan daya
kak alies:dah kwin xgduh ker?ke same je mse jadi pakwe makwe? sura mmg syik gdoh tp kekal lame plak

Aizuddin Hanis berkata...

hehe~~ biasalah 2~~ pengalaman ni rsnye smua org ade kot~~.. tp klau gaduh ngan suami jgn mntk cerai..nusyuz tu

syusye berkata...

ha ha ha...
2 la psal...
tnsion r...

Atia Adina berkata...

ish...apa dah...gaduh jer yer....siannya dia.....jangan gaduh2 ar....tak baik untuk jiwa

Fieza79 berkata...

tahniah...menang GA..boleh check dkt entry ok...sila respons secepat nya ok...tq..!