Sabtu, 9 Oktober 2010

kenapa kebenaran begitu menyakitkan?

hari ini aku OT sbb ade kerja nk di buat
bohsan duduk rumah sensowg tak ade perlu di buat
mmm... 
kembali kepada topic?
kenapa kebenaran begitu menyakitkan
padahal itu la realitinya.. nape?
sakitnya sama mcm dikecewakan?
rasa mcm digoris2, dirobek2..
urgh....... nape nie terjadi kat aku?
baek aku tidak tahu dari pada tahu
tak ade la sakit mcmne?

ade kan ini satu ujian perlu kita atasi?
ade kah ianya perlukan kekuatan tok harungi nya?
adekan aku mempunya smua itu?
apakah perlu aku buat?
buat bodoh? wat tak tahu?

kekadang kita pikir kita kuat,kita tabah tok harungi semua nya snsowg
tp kita silap....
kita perlu sokongan dan kekuatan dari owg laen
kita perlu pinjam kekuatan dari mereka tok kte kuat dan bangun balik
tp....
ade salah anggap dan salah tafsiran..
aku pow tidak faham...
tidak pasti..

kadang kala kita kuat,kita tabah
tp ade benda dan perkara wat kita 
tak setabah dan sekuat mcm dlu

sbb kita hanya manusia biasa
yg mempunyai sekeping  HATI




4 ulasan:

army4war berkata...

tabah la dik!! Allah menguji setiap hambanya.. semua tak terkecuali.. apa pun probnya.. berdoa banyak2.. wish u ol the best buddy!!

syusye berkata...

teme kasih kak ku sygi...ha ha ha..
kte2 mu itu akan dik ingati ok..)

azieda razak berkata...

sura...
walau apa pun terjadi hidup perlu diteruskan...
itu prinsip aku... aku pinjam kan tuk ko...
tak moh sedey2...
chill gurl...

aizuemi berkata...

betul2..

sekeping hati dibawa berlari..
jauh melalui jalanan sepi..
jalan kebenaran indah terbentang..
di depan matamu para pejuang..