Khamis, 23 September 2010

Hari Raya 2010

Rabu ptg 8/9/2010 aku sudah smpai ke kampung halaman... Apy tidak terkira.. masuk2 umah je semua persiapan sudah buat.. kaen langsir sudah dipasang,rumah sudah cat,umah sudah siap kemas...terasa sgt nk raya da.. tomeynya istana idaman ku..walaupow tidak sebesar mana tak secantik banglo tp aku rasa puas kemas dan teratur barang2 di dalam umah..... Kali ke dua aku berbuka puasa di rumah.. tp mak n abah aku tidak chat...
KEtupat tgh rebus
Rendang ayam

lemang tidak dilupakan
Persiapan raya di buat...  penatnya tidak terkata... lemang, ketupan n rendang ayam mula di masak... aduh penatnya... rasa nk buka je puasa ari 2..tp disebabkan iman msih kuat lagi... aku teruskan puasa smpai lah wktu berbuka puasa... pada wktu mlam semua persiapan lauk untuk santapan pada hari raya sudah siap..
lemang,ketupat,rendang n smbal kcang sudah siap.. so pas berbuka puasa ak pow g cari tudang raya..heheh baru nk cari tudung sbb aku tidak ingat wrna bju raya aku...hehehehee....Alhamdullilah persiapan raya sudah siap dgn ala kadar even tidak sempurna tp bersyukur dpt beraya bersama mak abah n kuarga tersayang...

Bersama Dgn Ank Buah ku
Mak Bersama Kuarga Abg Ku.. "mak msih chat lagi even da demam"
 selepas Solat raya aku pow bergerak g kubur.kubur arwah along ku n atok... setelah itu ak menziarahi rumah2 sanak saudara belah bapak aku.. pas2 baru bergerak g kubur arwah nenek aku...sedey nya... windu plak nk beraya bersama nenek n atok...mmmm.....ptg raya mak abah aku tidak chat..so aku suro abg aku g ntar mereka ke klinik..yg aku geram nya doktor dia xbg mak ak ubat dmam n ubat antibiotik.. dah r wet ak terbang  rm150.... ergh....dia bg mak aku ubt skit kepala n angin...geram nya...mak abh ak still tidak chat.. still xley bgon... Pada hari ke 2..saudara mengunjungi umah ku...rmai nya tidak terkata... aku bz melayan saudara2 kunjung rumah ku..tbe2 je mak ak muntah2 tidak berhnti...da tak sedap ati...tbe2 je mcm tidak sedar..pe lagi ak pow 2kar bju n terus bawa ke Hospital bersama Abah aku....terus ke emergecy..mak aku terus masuk wad n abah ku check darah...mmmm akhirnya kedua2 parent aku kena masuk wad.. mmmm gelisah n risau atinya tuhan je yang tahu...So mlm itu aku tido hospital..adik aku jage abah aku...sedey tgk mak sakit.. ati berdetik kalo boleh ganti aku bersedia ganti tempat mak sakit...bleh nurse bil darah tiap2 berapa jam sedey ati..sayu... sakitnya..... akhirnya sok mak ak masuk blik operation... aku lari ke wad abh ku tgk abh plak..wisau tgk platelet sgt rendah...6 sahaja..wisaunya..ak suro adik ak beli air 100plus.. n suroh kak aku wat sup ketam... Alhmdullilah abah aku sudah kuar wad pada hari ke 4 dia di msuk kan wad..lega nya... skunk mak ak plak... hari demi hari selama 6 hari dlm wad,doktor memberitahu mak boleh kuar wad... ya Allah bersyukur sgt.. nsib baek luka dia tidak berebak tempat laen... tbe2 je air mata ku mengalir... Apy sgt dpt bwa mak balik ke rumah semua...Alhamdullilah.. tiap2 ari aku kena bawa g klinik g dressing.. Hopefully Luka mak ak cepat smbuh...Amin.... Ok la kte tinggal cete sedey nie.. btw thank kwan2 yg bgi support kat diri ku nie... Hanya Allah je yg mampu balas......ok la raya tetap raya..melaram tetap melaram..hehehe.. tp raya tahun nie x mane2 pow...beraya kat umah je... so gmbar pow kat umah je.. hehehe jom kte tgk gmbar raya... hoooorey.....
Nie je laa gmbar yang sempat di ambil.. ade jgak la kenangan mase raya 2010... ok la kwan sura nk ucapkan selamat hari raya yea.. kalo ade silap dan salah harap di maafkan... jgn simpan dalam ati ok.. Akhir kta jaga la mak Abah sementara dowg masih ada... tiada mereka sapa la kte nie... Assalamualaikum... =)



SELAMAT HARI RAYA 

MAAF ZAHIR & BATIN
2010















4 ulasan:

Atia Adina berkata...

sedihnya cerita....Alhamdulillah...semua dah sihat....

syusye berkata...

MEkacih atia...nk wet raya x?dtg la opis...=)

aizuemi berkata...

selamat ari raye~

azieda razak berkata...

nak rendang sikit... jom la dtg raya uma mck aku...