Khamis, 31 Disember 2009

selamat tnggal 2009

Sok dah tahun baru....
byk benda yg berlaku kat diri ak sepanjang 2009..ade manis....
ade pahit....masam2 manis...smua perisa ade...tp alhamdullilah ak dpt harungi dgn begitu tabah sekali...
bersyukur sgt....yg patah tumbuh berganti.....yg sakit ade penawar nya...yg penting kita jgn mudah putus asa...
jadikan smua sebagai pengalaman idup kte yg mematangkan kita....
byk perkara yg xdpt dlupakan...yg paling sakit sekali bler kte dkecewakan...dpermainkan...dperbodohkan..
pas nie wat ak lebih berhati2 lagi...coz x nk pisang berbuah 2 kali...so smua 2 wat ak lebih tabah lagi........
chyoo2 sura...do the best in ur life.....trust u self.....chyaaa la....
byk kenangan2 sentiase dati aku...dalam fikiran ak....smua itu wat ak lebih kuat untuk tempuhi 2010... insya allah kalo dpnjangkan umur...Amin....
antara2 kenyang terindah dlm 2009...


                               antara senyuman diukur sempat dirakam di depan umah ku syurga ku...


           cinta sentiase tersemai dalam sanubari ku....cinta yg Satu adalah cinta sejati...cinta dgn  manusia adalah cinta penuh dgn kepalsuan..hehehehe....kdang2 la...

ini lah career yg baru akan ku bena di 2010..tempat ak mencari rezeki....
 
akhirnya sekali selamat tahun baru kenkawan...semaoga tahun baru nie buka lambaran baru untuk kta smua... saya doakan kamu semua berada dlm keberkatan...Amin

Khamis, 24 Disember 2009

MErepEk!!!

Assalamualaikum...
ARi nie xtaw nk merepek pe kat blog ak nie.....xde idea la plak...
mmmm pe kte kowg tgk la ank2 buah ak...comey2....
geram btoi....
tgk bdk2 nie teringin plak nk kwin...."gatal melanda diri" lalalalalalalalla.....
tp lambat lagi nk kwin...tp nk ade ank...merepek je.....
kalo kowg tgk bby nie msti geram tgk....geram btoi....comey btoi....



 saje je nk inter frame kat cne....nk letak pic bdk2 je tp tgk pic nie cute plak...laalalalalalala
 
 
tomey2kan...pic nie diambil mse cousin ak 2nang....

Isnin, 14 Disember 2009

MENGENAI WANITA & KUBUR


1. Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada  Rasulullah akan hal  tersebut, jawab baginda, "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang  yang penyayang tidak akan sia-sia".

2. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya.Allah men! catatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya  1,000 kejahatan.

3. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak  bersalin, maka Allah  mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.

4. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.  
 

5. Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.

6. Apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara  anaknya yang  sakit, maka Allah memberinya pahala seperti  memerdekakan 70 hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah.

7. Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang s! entiasa menangis kerana takutkan Allah dan   orang yang takutkan Allah, akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

8. Barangsiapa membawa hadiah, (barang makanan dari  pasar ke rumah) lalu  diberikan kepada keluarganya, maka  pahalanya seperti    bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka, barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.

9. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah&n! bsp; memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada
suaminya (10,000 tahun).  
 

10. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa  bulan ramadhan,memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya,  masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.

11. Wanita yang solehah! (baik) itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh.  
 

12. Aisyah berkata, "Aku bertanya kepada Rasulullah, siapakah yang lebih  besar haknya terhadap wanita? Jawab Rasulullah,  "Suaminya. "Siapa pula  berhak terhadap lelaki?" Jawab Rasulullah, "Ibunya".

13. Apabila memanggil akan engkau dua orang  ibubapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu.

14. Wanita yang taat akan suami! nya, semua ikan-ikan di laut, burung diudara, malaikat di langit, matahari dan bulan semua beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya serta menjaga sembahyang dan puasanya.

15. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup       pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

16. Syurga itu di bawah tapak kaki ibu.
 
17. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Nabi s.a.w ) di dalam syurga.
 

18. Barangsiapa mempunyai tiga anak perempuan atau  tiga saudara   perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan lalu dia  bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan  penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya syurga.

19. Daripada Aisyah r.a. Barangsiapa yang diuji dengan sesuatu   !   daripada anak-anak perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka. "Jadi, janganlah sesekali kita merasa lemah. Wanitalah  sebenarnya yang  membuat seseorang lelaki itu kuat. Itulah salah satu  sebab mengapa Nabi meletakkan wanita setaraf pada lelaki dan tidak lebih rendah.


SATU PERINGATAN!!
 
KUBUR SETIAP HARI MENYERU MANUSIA SEBANYAK
LIMA KALI;
1. Aku rumah yang terpencil,
Maka kamu akan senang dengan selalu  membaca  Al-Quran.

2. Aku rumah yang gelap,  
Maka teranglah aku dengan selalu solat malam.

 

3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu,
Maka bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.

4. Aku rumah ular berbisa,
Maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.

5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir,
Maka banyaklah bacaan "Laa ilaha illallah, Muhammadur Rasulullah",supaya kamu dapat jawapan kepadanya.  

Lima Jenis Racun dan Lima Penawarnya;
 

1. Dunia itu racun,
Zuhud itu ubatnya.  
 

2. Harta itu racun,
Zakat itu ubatnya.  

3. Perkataan yang sia-sia itu racun,
Zikir itu ubatnya.  

4. Seluruh umur itu racun,
Taat itu ubatnya.

 

5. Seluruh tahun itu racun,
Ramadhan itu ubatnya.  

Isnin, 7 Disember 2009

3 stages of life

We have 3 stupid stages of life.....


Teen age:


Have Time + Energy .but No Money


cid:image001.jpg@01CA0B79.89C30C10


Working Age:


Have Money + Energy .but No Time


cid:image002.jpg@01CA0B79.89C30C10


Old age:


Have Time + Money .but no Energy

cid:image003.jpg@01CA0B79.89C30C10


So, What to do?
 
Appreciate life and live to the fullest.
 
We can’t have everything we want at one time.
 
What is good to you maybe does not do good to me.
 
And maybe if we can get everything,we will be more greedy.
So.. Take a deep breath and thank you Allah for what is given and what is not.

Selasa, 1 Disember 2009

JoDoH.......

JODOH" (cantik msg yg disampaikan )


Renungkanlah sedalam-dalamnya.

Tidak,
Jodoh tiada kaitan dengan keturunan. Hanya belum sampai masanya. Ia
bagai menanti jambatan untuk ke seberang. Kalau panjang jambatannya
jauhlah perjalanan kita. Ada org jodohnya cepat sebab jambatannya
singkat. Usia 25 tahun rasanya belumlah terlalu lewat. Dan usia 35
tahun belum apa2 kalau sepanjang usia itu telah digunakan untuk
membina kecemerlangan. Nyatakanlah perasaan dan keinginan anda itu
dalam doa2 lewat sembahyang. Allah mendengar.

Wanita baik untuk lelaki yang baik, sebaliknya wanita jahat untuk
lelaki yang jahat. Biar lambat jodoh asalkan mendapat Mr Right dan
biar seorang diri drpd menjadi mangsa lelaki yang tidak beriman
kemudian nanti.

Memang kita mudah tersilap mentafsir kehidupan ini. Kita selalu
sangka, aku pasti bahagia kalau mendapat ini. Hakikatnya, apabila kita
benar2 mendapat apa yang kita inginkan itu, ia juga dtg bersama
masalah.

Kita selalu melihat org memandu kereta mewah dan terdetiklah di hati
kita, bahagianya org itu. Hakikatnya apabila kita sendiri telah
memiliki kereta mewah kita ditimpa pelbagai kerenah. Tidak mustahil
pula org yang memandu kereta mewah(walaupun sebenarnya tak mewah)terpaksa membayar lebih tatkala berhenti untuk membeli durian di tepi jalan. Orang lain membeli dengan harga biasa, dia terpaksa membayar berlipat ganda.

Ketika anda terperangkap dalam kesesakan jalan raya, motosikal
mencelah-celah hingga mampu berada jauh di hadapan. Anda pun mengeluh,alangkah baiknya kalau aku hanya menunggang sebuah motosikal seperti itu dan cepat sampai ke tempat yang dituju. Padahal si penunggangmotosikal mungkin sedang memikirkan bilakah dia akan memandu kereta di tgh2 bandar raya.


Bukan semua yang anda sangka membahagiakan itu benar2 membahagiakan.
Bahagianya mungkin ada tapi deritanya juga datang sama. Semua benda,
pasti ada baik buruknya.


Demikian juga perkahwinan. Ia baik sebab ia dibenarkan oleh agama,
sunnah Nabi, sebagai saluran yang betul untuk melepaskan shahwat di
samping membina sahsiah dan sebagainya, tapi ia juga buruk sebab ramai org yang berkahwin hidupnya semakin tidak terurus.

Ramai orang menempah neraka sebaik sahaja melangkahkan kaki ke alam
berumahtangga. Bukankah dengan ijab dan Kabul selain menghalalkan
hubungan kelamin, tanggungjawab yang terpaksa dipikul juga turut
banyak? Bukankah apabila anda gagal melaksanakannya, anda membina dosa seterusnya jambatan ke neraka?


Berapa ramaikah yang menyesali perkahwinan masing2 padahal dahulunya mereka bermati-matian membina janji, memupuk cinta kasih malah adayang sanggup berkorban apa sahaja asalkan segala impian menjadi nyata?

Jika tidak sanggup untuk bergelar isteri tidak usah berkahwin dulu.
Jika merasakan diri belum cukup ilmu untuk bergelar ibu ataupun ayah,
belajarlah dulu. Jika rasa2 belum bersedia untuk bersabar dgn kerenah
anak2, carilah dulu kesabaran itu. Jangan berkahwin dahulu sebab
kenyataannya ramai yang tidak bersedia untuk melangkah tetapi telah
melompat, akhirnya jatuh terjerumus dan tidak jumpa akar berpaut
tatkala cuba mendaki naik.

Berkahwin itu indah dan nikmat bagi yang benar2 mengerti tuntutan2nya.

Berkahwin itu menjanjikan pahala tidak putus2 bagi yang menjadikannya
gelanggang untuk mengukuhkan iman, mencintai Tuhan dan menjadikan
syurga sebagai matlamat. Berkahwin itu sempadan dari ketidaksempurnaan insan kepada kesempurnaan insan - bagi yang mengetahui rahsia2nya.

Berkahwinlah anda demi Tuhan dan Nabi-Nya, bukan berkahwin kerana
perasaan dan mengikut kebiasaan. Jodoh usah terlalu dirisaukan, tiba
masanya ia akan datang menjemput, namun perlu juga anda membuka
lorong2nya agar jemputan itu mudah sampai dan tidak terhalang. "


"Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar..
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi.."




`Cinta yang disemadikan tidak mungkin layu selagi adanya imbas
kembali. Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi.
Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada. Parut yang
lama pastikan sembuh selagi iman terselit didada...`


Rabu, 4 November 2009

NomBor 4


salam...ari nie ak nk cete kit sal nom 4 dalam idup seseorang memandang kan ari nie 4 ari bln... kalo ikut kepercayaan owg cina die kate nom 4 nie mati...mmg pow...tarikh 4 nie mati...event tarikh 2 memberi seribu makne dan bererti..
pada malam tarikh 4 hari bulan segala kepercayaan mati untuknya...hilang smua nya..
kecewaan menhimpit perasaan... hanya air mata yg menemani nya...
perasaanya celaru..segala kesetian nya... kepercayaan nya bagi nya smua sia- sia belaka
Rasa diperbodohkan.... dipermaenkan... KECEWA... rase lengkap la hidup nya merasa nikmat percintaan..
Pada ketika itu wujud 1 perasaan dendam... rase nk memaenkan perasaan insan yang bernama Lelaki...
Benci.... terlalu benci sangat... segala kata-katan bagi nya semua tipu dan omong2 semata-mata... tak taw la napa hati nya bergitu keras sekali... orang nya dia sayang sepenuh hati...mula berpaling tadah... pada hari tersebut.. die nya nk wish tok apy anivasary relationship...tersedar tadi tidor n teringat die terus wish
"Apy Anivasary Sayang... Hope relation kte jalinkan hampir 5 tahun akan berakhir dgn kebahagian"
Dengan perasaan tulus die mengucapnya.... tapi malangnya.......... sahutan nya disambut dengan panggilan seorang perempuan.... "TUP" "TUP" jantung berdenyup kencang.... mula- mula rilex lagi...
tp sengkaan itu adalah benar bila terdengar suara nya... jam sudah menunjukan pukul 230 pagi...
hanya tuhan saja yang tahu perasaan nya ketika itu... Hancurnya ati.... macam kaca jatuh berderai di atas lantai...  Itu la peristiwa yang menghantuan.... sukar untuk melupakan luka dan parut di hati...
Even mereka sudah berbaik tetapi wujud 1 tembok pemisah antara dia... dia mula merasa tidak secure in relation... skunk tidak tahu nak buat apa...
confuse...
moral the story...apa boleh buat berserah... bercinta tidak semesti memiliki...kita manusia hanya mampu merancang tp Dia yg menentukan nya... bila kita menerima nya so kte bersedia la untuk kehilangan die suatu ari nanti... supaya kita tidak merasa terlalu kecewa... Biarla masa yang menentukan nya... bila sampai jodoh dan seru dia akan datang dengan sendiri dekat kita... Insya allah....
Amin

Isnin, 2 November 2009

Ais Oh Ais

Aktivi aku hujung mggu nie la...maen peluncur ais kat sunway peramid 31/10/2009... kalo kowg nk g jgn la g ari sabtu n ahad..mhal kit la..pas 2 ramai owg plak 2....lagi 1 jgn pe bwa glove n stoking..nti kena cas mhal gler..tp glove die murah la rm8.00 kalo nk g beli kat luar rm10... so ley save rm2..hahahah......tok price ari weekend rm18..so kowg ley maen smpai lebam la kowg nk maen... kalo yg expert maen 2 smpai sok pow dowg x kisah...tp kira mcm ak kaki bangku nie sat je ak dah ajak kuar..hahaha....nie kasut die...pegh...sakit gler...pas 2 berat plak 2....ptut la kena pkai stoking yg pnjang....
untuk yg 1st time msuk 2 kena la ukur kaki kowg dlu tok tgk saiz kasut...kira mcmne la...tgk ak tgk khusyuk pkai ksut. pasti kan ksut 2 seswai n selesa kaki anda..kalo x sure sakit gler..


mmm...mula 2 excited la nk maen..."ala senang je maen 2...mcm 2 pow ley jatuh" Dalam ati ku Bekata dan berdetik punya la bongkak 2... aku pow pkai la pe yg ptut...pasti kan smua dpkai dgn btoi...nk angkat kaki pow ak xlrat...mmg kasut murah btoi diowg bgi...pergh...actuallyg nie 1st timw ak nak mencuba..x penah maen nie...tp dlm ati kte ala senang je....punya la excited 2.... dgn confident nya ak pow melangkah pergi... mula 2 ak ok lagi...kira ley la berdiri dgn stabil nya...pas 2 bru je mengorak langkah.......tibe- tibe...... "Bum"  mcm nangka busuk r........... pergh.... sakit gler punggung aku dwatnya.... bsah suar ak dwatnya..... bil ko nk sgt maen....disebabkan dah byar mhal even bkn ak yg byr...maen belasah je... tp bntuan pemegang tepi dinding...kalo lepas sure la jtuh... sakit nya bdn2 ak dwatnya smpai skunk x elok2 lagi.....rse taubat nasuha ak xnk maen lagi...=)


mmmm...kira mcmne la dah berada di tgh2 ais kacang...hehehe...xde la cejuk sgt....tgk la muka ak "muka cuak" action je 2....cool la konon...5 x jtuh... kaki ak lebam dwatnya....yg laen 2 x pyah la ckp..kalo nk rse g la cuba maen... jgn nangis tgh2 nti... 5x kali wooooo jtuh.....  tp kenkadang jeles gak ak tgk bdk2 kecil pow reti meluncur laju... kalo plak mcm kura2 bru nk pndai berjln...hahahaha kecian btoi....tp atleast ak dah mencuba.... kowg bler lagi...haaaaaaa jgn jeles....hahahahahahahahahahah
Pe ek nk ckp lagi...jom la beb g la cuba maen...event byk jtuh tp dpt rse gak mcmne maen benda nie...tgk mmg la snang tp dah dok atas ais haa bru la taw beb mcmne rsenya...mb ak terlalu tnggi kot susah nk imbang kot...bak kte bf ak la...hahahaha....siot btoi...segon gak den asyik jtuh je memandang kan rmai yg tgk dari atas,tepi setiap pelusuk lubang la....

haaaa die la yg ajak ak bermaen luncur ais..hehehe..nie ak nk balik da..tp sempat lagi nk berposing... balik je kte owg g mkn...kaki mmg la sakit tp lom penat lagi...kteowg g tgk wyg tgk cete jenifer body...mmmm ak ingat cete lawak tbe2.................... nk taw cete pe g la tgk sndiri... n pengajaran cete 2 "Best Freinds Forver" BFF.. susah skunk nie nk dpt kwan yg baek... so nti kowg tgk cete 2 taw la pe erti BFF untuk kowg dan kwan Kowg.... Selamat Mecuba.... Selamat Menonton... Have The Nice Day!!!!   Sura Cute...=)

Khamis, 29 Oktober 2009

Latar Belakang

Hai kawan-kawan.... Ari nie ak nak cete kit sal aku..kalo kowg x nk taw xpyh la baca...tp rugi taw kowg x baca....hahahhaa...owg kate "x kenal maka x cinta" so kena la kenal...=) Pic bwah nie la kekasih ati ku...Mak n Abah...tanpa dowg siapa la ak di dunia nie.... kerana mereka la ak ley menikmati kehidupan ini...Poyos la plak...I love my Mum n abah...=)
Ini pic ak bil mse raya ari itu...so ak x payah la cete 2 sape coz dah ade nama da...actually aku ank yg ke 5 daripada 6 owg adik beradik....4 laki 2 owg pmpuan..haaaa 2 je la kakak ak ade...kangah...yg laen smua abg..adik pow laki...so idup ak dikelilingi laki..hahahahah.....pe lagi ek nk cete...mmm abg2 n akak ak dah mendirikan umah tngga...so yg bdk girl 2 ank buah ak la...heheehe...byk btoi ank2 buah ak...rye 2 kopak gak la wet rye nk bagi....=)

Pic nie nk bg clear lagi la...mmm 2 la fmly ak...tp ade lgi la..susah nk bil pic smua...so nie je yg ak dpt bil...nk ckp pe lagi...mak n abah ak dah x keje da...dlu abah ak besarkan ktowg adik beradik keje kampung but i still pround my father...alhamdullilah...ksmua adik beradik ak berjaya.. event xde la kaya mcmne pow tp apy la..ade fmly sndiri...

Ini pic ak dgn ank buah ak..iqra... die dok dgn nenek n atok die..so dgn die la ak selalu bergadoh...geram btoi...tgk 2 die dah hmpir bsar dgn acik die padahal bru je darjah 4..hehehe..
die nie ank kak aku.... so die la teman mak n abah kat kmpung...ley jgak tgk2 n jage nenek die kalo sakit pening... mmm... lupe plak...ak owg melak jati...keturunan hang jebat lagi 2...hahah...mak n abah pow owg mlk..so raya pow mmg kat mlk je la...owg melakau kte kan... =)
melaka jati 2...so kalo sape2 nk bercuti kat mlk meh la singgah umah ak..so penginapan dah free 2...=)
Ini plak adik ak y pling bungsu..tp kalo ak jln dgn die msti ckp die nie abg aku...al maklum la awek muda...hahahha....Die pon atlet melaka tok silat n bola tampar..knkadang bangga gak dgn die...yeala volley ball selalunya dimonopoli owg cina tp die ley setanding dgn owg cina...yea la lagi pow die sowg je owg melayu tok time melaka....bgus...maju la sukan untuk negara...skunk nie die tgh wat bisnes hanset...so sesiapa nk nset ley la roger2 ak...repair hnset pow die taw....kalo ade nset y dah rosak 2 ley bg adik ak oprate nti...=) murah kit la dari bg cina btoi kan....hehehe...mmg die minat bdang 2...so hopefully suscess yea adik ku...hehehe....
Pic abg2 ak xde la..tp muka kteowg lebih kit kuang je....yg pnting smua tnggi n kurus2..hehehe...
k la nti ak cete la lagi sal ak...hehehe....yg pnting ak nie simple n apy... =)




Rabu, 28 Oktober 2009

Aktiviti Menjaga Anak2...


Salam...pe ek nk merapu pagi2 kat cne...aku nk cete kit nie....Disebabkan aku nie bujang lagi...so untuk mempraktik macam mane jage anak....pergh... susah woo...lagi2 bawa mase shopping...sakit kepala di watnya....adussssss....mcmne nk ade ank nie...so nie la aktiviti ak ari 2 g shopping IOI puchong....x pasal2 ak pow kena naek kuda nie...pening lalat ak dwat nya...hahahahahah...yang laki 2 namanya adib mirza n girl 2 name die aishah umairah....



Disebabkan terlalu nakal so ak masuk kan adib n aishah dlm troli...pergh...senang dan aman diwatnya.....susah btoi...mcm kambing baru lepas kandang...heheheheh





Padan muka.....duduk la dlm troli 2...hahahahha....kejam btoi acik nya....hehehehe...mmm kalo mcmne xsedia lagi den nk ade anak..hahah...so taw la nti mcmne ade ank....tp kenkadang tgk telatah kanak2 nie apy gak...nk mrah pow x jadi....hehehehe.....







































Selasa, 27 Oktober 2009

Moto n Rempit


Salam...xtaw sgt la nk mengomek kat blog aku nie...mggu lepas ak lepak bangi umah kwan ak nadia..so ak merempit dari puchong ke bangi dlm 3o minit smpai la aku..mcmne la gaya aku kalo nk merempit...buat mase skunk nie je la harta yg ak ade...moto kesayangan aku....sayang kat die..kena syg nti die wat hal tgh jln mate den nk wat mcmne no..heheheheeh.....ak bru je setel kan hutang moto..so ley la pkir nk angkat kete pas nie...nk angkat kete pe ek????????
ikut kan ti den nk pkai vios tp nti bulan2 ak kena makan pasir la jwbnya.hehehehehe
mmmm....pe ek kte agak2 bulan2 dlm rm450...ok kot...mmm ntah la...ak nk enjoy dlu...hehehe
ok la nti ak smbung lagi la pe aktiviti ak wat tok ari mggu yg lepas....